onsdag 25 juni 2008

Sopiga ungar borde inte få vinna...

Hej bloggen.

Idag har vi varit på ett stort barnställe med en jävla massa bollar och andra märkliga hoppsaker. Alla ungar skrek och röjde så in i helvete. Jag fick ont i öronen av allt liv. Åge försvann i bollgropen, men storungen hittade honom till slut. Själv låg jag mest och slappade i lillungens skötväska. Medan jag låg där mellan blöjor och stjärtsalvor kunde jag inte låta bli att stirra på alla barnteckningar som prydde väggen. Det var tydligen nån rit-tävling. På 3:e plats kom teckningen skapad av en Nathalie 5 år. På 2:a plats Lukas 4 år. På 1:a plats kom Amanda 3 år.

Det märkliga var att det var fan inte Amandas teckning som var bäst. Långt ifrån, det gick inte ens att se vad skiten föreställde! Bara en massa lila streck kors och tvärs. Lukas teckning var rätt ok, men inte särskilt fin. Nathalies var helt klart bäst. På Nathalies teckning kunde man iallafall urskilja motiv, en röd rutschkana var det. Varför vinner alltid de sopigaste ungarna för? Är alltid människor så här. Låter de sämsta vinna bara för att det är synd om dem annars... Amanda förtjänade inte alls att vinna.

Det var bara en tanke jag fick när jag låg där och filosoferade.

Inga kommentarer: