måndag 23 juni 2008

Presentation

Här är jag. Kanske inte världens bästa bild, men jag är hade migrän när jag tog bilden. Lillungen tappade mig i golvet 7 gånger i morse.
Ankfamiljen. En tragisk familj. Farsan (Jimpa) är packad som ett as för jämnan, skiter i sin familj totalt och stöter frenetiskt på Lollo. Morsan (Ankie) är rätt ok. Lite trist bara, säger inte så mycket. Ungjäveln (Stefan) är en pina. Det är oftast honom jag måste dras med. Tror han är söt och favorit hos människo-ungarna. Han är patetisk.
Tusenfotingmamman (Tessie) med sin unge (Sebbe). Tessie är ok faktiskt. Hon umgås rätt mycket med ankie eftersom hon har rätt mycket problem med Jimpa. De brukar sitta i köket och fika med sina ungar. Tessie kan man snacka med om man har problem. Det är bra. Sebbe är helt vild. Jag brukar sitta barnvakt ibland.
Jag får inget riktigt grepp över grisen. Han är en velig jävel som vänder kappan efter vinden hela tiden. Falsk på något vis. Dessutom är han mytoman. Han ljuger om allt.
Hemmagjorda nallen har inte alla hästar i stallet. Just för att han är hemmagjord av ett barn. Jag har frågat vad han heter, men han svamlar bara i nattmössan. Han vet inte ens hur gammal han är. Jag kallar honom Åge.
Lollo. En tjej med trasig själ. Letar fortfarande efter hennes snubbe Bernie som blev kvar på Alcudia i fjol. VÄGRAR ge upp. Hon lever i ständig förnekelse. Jag hatar när jag måste umgås med henne. Hon sprider sin negativa energi överallt. Har numera även missbruksproblem.
Här är "vovven" alla kallar honom det, så det gör jag också. Han är faktiskt den vettigaste av dem. Tyvärr träffas vi inte så ofta.
Lala. Ärligt talat vet jag inte om det är en hon eller han. Jag kallar den DET. En stroppig jävel som tror det är häftig för att det varit med på TV. Helt körd i huvudet.

Gruppfoto

Tillsammans bor vi hos en människofamilj i Stockholm någonstans. Människomorsan, människofarsan, lillungen & storungen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu funkar det! :-D