tisdag 24 juni 2008

Jimpa ringde fel.

Jag hörde ett telefonsamtal idag som jag förmodligen inte borde hört. Det var Jimpa. Han trodde han var ensam i rummet, men jag låg slängd bakom soffan. Kanske jag borde hållt för öronen, men det gjorde jag inte. Jag ville höra helt enkelt.

Jimpa lyfte tveksamt och trevande luren, satte den mot örat samtidigt som han mumlade något om brottsofferjouren. Till en början lät han försiktig och trevande, nästan lite blyg. Om inte sängen skymt min syn hade jag sett hur Jimpa såg sig nervöst omkring, han ville inte bli upptäckt. Detta var hemligt!

Plötsligt svarade en kvinnoröst i andra änden. Jimpa tog mod till sig och
förklarade skamset vad han hade upplevt den där midsommarnatten. Jag hörde hans förtvivlade darrande röst snyfta fram hemska ord som "två stora gnagare," " fasthållen," "gruppvåldtäkt," "14 timmar," "ont," "Har ingen att prata med." osv. Jimpa brast ut i gråt.

Det var tyst i luren en stund. Jag kunde höra kvinnans röst förklara något och att Jimpa lät frustrerad, förklarade vidare men kvinnan lät lite irriterad och avvisande. Jimpa blev bara mer och mer upprörd varpå kvinnan till slut slängde på luren i örat på honom.

Jag hörde hur han slängde något i väggen och hulkande sprang ut ur rummet.

Jag kunde inte låta bli att lyfta på luren och lyssna... var kvinnan kvar? Nej, det var bara en lång ton som tjöt i örat på mig. Men i den lilla nummerdisplayen stod siffrorna kvar som Jimpa slagit. 0920222432

Jag slog numret varpå samma kvinna svarade muntert
"-Välkommen till Luleå kajakklubb, vad kan jag hjälpa dig med?"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för besök och snälla ord :) Ja, det kan hända att en av Carlys låtar är med i en Nalle Puh-film. Hon har på senare år sysslat mycket med musik för barn och har även skrivit barnböcker.

Anonym sa...

Hahahaha åååh vilken stjärna han var då =)