tisdag 24 juni 2008

Mitt sista inlägg inför midsommarafton.

Nu har alla lagt sig. vi ska ju upp tidigt imorgon. Bilfärden tar ca 2 timmar, men jag vet inte vart vi ska... det kallas "landställe" bara. Konstigt namn.

Fan, Åge, Jimpa och grisen är nerpackade i en fet ryggsäck. Vet inte hur det blir med mig ännu, men jag tror jag ska med. Storungen är helt galen i mig just nu. Jag kommer säkert sitta i hennes knä hela vägen. Jag kommer säkert bli nersölad med päron-mer och diverse godiskladd. Jobbigt. Skitsvårt att få bort sen. En annan grej som är obehagligt är när hon vevar ner rutan och sticker ut hela mig i vinddraget. En gång tappade hon taget. Människofarsan blev skitförbannad för han fick vända. Svor och skrek. Men vad skulle han göra, ungen grina och skrek som fan. Jag var rätt skakis då. Det gjorde skitont att landa i 70 blås på asfalten.

Jag hatar stora släktfester. Alltid får man något skit på sig. Kräftskivorna är fan värst. Man luktar gammal löp-hynda dagen efter. Ungefär som den där äckliga katten på kändisfesten. Folk ska tafsa och kladda på mig, ungar som sliter och drar. Ofta blir man bortglömd bakom nåt vidrigt utedass hela natten. vaknar till av att någon dyngrak snubbe pissar på en. Jag har bevittnat både det ena och det andra. Fylleslagsmål, otrogna hemmafruar, bögar som kommer ur garderoben... you name it. Människor blir helt sjuka i huvudet när de dricker.

Jag är så jävla luttrad så ni anar inte...

Jag ville väl mest säga glad midsommar, och att jag förmodligen inte kommer kunna skriva mer förrän i övermorgon. Jag antar att jag har en del att berätta då. ...Om jag fortfarande är välbehållen och är med tillbaka hem vill säga. Hoppas ni orkar lyssna på mina beklagelser då... Jag är iallafall glad att jag har er, alla ni som följer min blogg och lyssnar. Utan er vore allt skrivande meningslöst. Tack för det!

Kram/Truls

Inga kommentarer: