torsdag 11 september 2008

Pecka är fortfarande borta och grisen är utelåst på ballen.

Pecka är fortfarande borta. Mohammed tycker att det är skönt, han är inte särskilt orolig. Men Lollo är nervös. Tror att han ska hämnas när som helst. Hon vågar knappt sova. Mohammed är smörig som fan, ger Lollo små presenter. Sliskar och har sig. Han är nästan lite väl smörig. Det får mig att dra öronen åt mig. Han vill också vara nära henne dygnet runt. Hon får knappt gå en meter utan honom. Han kanske är orolig för att Pecka ska dyka upp iofs. Tessie och Ankie tycker att Mohammed är jättecharmig och snygg. Nja, jag vet inte. Jag får en konstig känsla. Det är något som inte stämmer med snubben.

Jag tror Grisen vet var Pecka är. Jag och vovven försökte pressa honom. Vi stod på balkongen och spanade in stjärnorna, då Grisen kom ut. Han ryckte till och såg nervös ut när han såg oss. Vovven frågade direkt om han hade hört något från Pecka. Men grisen svamlade osamanhängande om Finland, AIK och annat som inte hörde dit. Han vet något, den saken är solklar. Mytoman-Grisjävel! Vi knuffade till honom när vi gick in. "Aj" pep han ynkligt och gned sin ömma arm.

Vi lämnade honom där, ensam på balkongen i mörkret. Vovven låste dörren från insidan. "Du får komma in när du räknat alla stjärnor" beordrade han. Grisen tryckte sitt fula tryne mot rutan, det blev imma och tryn-kladd på den. Där står han och stirrar än. Tessie tycker att vi ska släppa in honom, tycker att det räcker med 3 timmar. Jag svarade att "vi får se..." Vi tänkte fika lite först. Det var kallt som fan ute, det märks att det börjar bli höst.

Inga kommentarer: