onsdag 19 maj 2010

Sebbe är i tv,n

I natt hände något skitläskigt. Jag, Ankie, Jimpa, Vovven hade chillat framför tv,n och druckit några öl. Det var bara skit på tv. Vi alla slumrade till. Ankie låg i ett av sovrummen, hon hade gråtit sig till sömn med ett fotografi på Sebbe i handen.

Plötsligt vaknade av att det var myrornas krig på tv,n. Den sprakade och knastrade och mitt i allt oväsen hörde jag en svag röst "Maammaaa" ropade rösten. "Maammaaa"

Helvete! det lät som Sebbes röst. Jag gick närmre och lade händerna på rutan och ropade, "Sebbe, vad i helvete gör du i tv,n!? Jag fick inga fler svar. Jag ryckte till när jag kände Vovvens hand på min axel. "Sebbe är i tv,n!" utbrast jag. "Jag hörde också" Svarade Vovven. Ankie som också hade hört rösten, sprang och hämtade Tessie.

Tessie tryckte sig tätt mot rutan och ropade "Sebbe!" Sebbe!" "Hör du mamma!" "Svara mamma!"

Vi väntade med spänt på svaret. Det var tyst en lång stund, men så plötsligt! "Maammaaa!" "Maaammaa, var är du!?" "Jag kan inte se dig mamma!" Svarade rösten tillbaka.

Tessie brast ut i gråtblandat skratt och smekte tv-rutans svartvita flimmer. "Älskling, mamma är här! Mamma är här!" Tessie gråter förtvivlat. Vi andra brister också ut i gråt.

Efter ett tag försvann rösten helt och nu vi får inga svar. Tessie sitter fortfarande framför tv,n och gråter förtvivlat.

Vad fan ska vi göra!? Jag fattar ingenting.



1 kommentar:

Filmfavoriter sa...

jättefin blogg! måste jag säga.Följa varandra på bloglovin?:)