onsdag 2 juni 2010

Fan! Grisen har skvallrat

I dag kom Tessie fram till mig och ville snacka om en grej. Hon såg hemlighetsfull och paraniod ut. Hon såg sig omkring och viskade upprört. "Jimpa har varit otrogen igen! Och Ankie vet inget! Vad ska vi göra!?" Hon fingrade nervöst på ett av hennes spröt.

Fan! Jag börjar bli alldeles matt på alla intriger. Jag orkar inte bry mig. Tycker bara synd om Ankie. Fast å andra sidan så vet hon ju hur han är. Hon tar ju tillbaka honom gång på gång. Det är väl deras unge Sebbe som det är mest synd om i sådana fall. Ha föräldrar som skriker och bråkar varenda jävla helg när farsan supit. Stackars unge.




Tessie förklarade vidare att Lollo hade kommit fram till henne och berättat att grisen sagt att han såg Jimpa och Linda hångla på balkongen. Vilken jävla soppa.

Han lät tydligen väldigt bitter och förbannad sa Lollo. Han hade uppträtt mycket förvirrat och samtidigt på ett märkligt skadeglatt sätt. Han hade hånat Jimpa, kallat Linda för "slyna" och dumförklarat Markus som litade på "den där billiga horan."

Jag antar att han nu ser sin chans till upprättelse. Han vill skada, såra och hänsynslöst slita isär alla band mellan Linda, Markus och Jimpa som förödmjukat honom så. Det är hans tur att sabotera. Hans tur att se hjärtan slitas itu precis som hans slets i tusen bitar den där dagen då han fick reda på att hans livs kärlek hade fört honom bakom ljuset.

Nu känns det som alla vet utom Ankie. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Ska man hålla sig utanför eller snacka med henne. Jag antar att hon ändå kommer få reda på det vilken sekund som helst. Grisen vet att Lollo och Tessie är polare med Ankie. Han vet att hon kommer få veta. Och när hon får veta så blir det inte nådigt varken för Jimpa och Linda.

Inga kommentarer: