onsdag 16 juni 2010

Ankie har dragit och Jimpa är packad som ett as.

Äntligen lite lugn och ro. Alla människor har lagt sig. Det tog en evighet innan farsan fick satungen att somna. Nu sitter jag vid datorn med en kall öl i handen. Jag, Vovven och Tessie tänkte kolla på en film om en stund, ville bara skriva lite först.

Ankie har packat och dragit iväg. "Jag behöver tänka" sa hon när hon lämnade lilla Stefan hos Tessie. Stefan är van att vara med Tessie, han leker ju rätt mycket med Sebbe, så det brukar gå väldigt bra. Ankie ville absolut inte lämna honom med Jimpa för han är packad som ett as just nu. Han ligger och spyr på balkongen, Han var så deppig att han drog i sig en salig röra häxblandning i barskåpet. Baileys, någon sorts snappshistoria, whiskey och hemkörd sherry. Inte undra på att fanskapet spyr. Vovven var ute på balkongen och placerade honom framåtstupa sidoläge, bara för säkerhets skull. Ingen vet vart Ankie skulle. Jimpa är skitorolig att hon dragit till någon annan snubbe. Hoppas hon gjort det. Rätt åt Jimpa i så fall.

Lollo har börjat tjata om Bernie igen. Det lugnade ju ner sig efter terapin i fjol, men nu verkar hon plötsligt konstig igen. Skriker och härjar i sömnen. Hon vaknar svettig och ropar Bernies namn. Varför kan hon inte bara glömma den där snubben!
Hon visade mig ett vykort. Det var från den tiden de var tillsammans på Mallorca. Hon sitter med det där förbannade vykortet i famnen dygnet runt. Jag är bara orolig att hon ska börja med drogerna igen. Jag orkar inte en vända till.

Jag undrar vart den där Bernie tog vägen. Hon säger att han väntar på henne någonstans på Mallis, men ärligt talat så tror jag att han dumpat henne. Hon vill bara inte inse det. Jag tror att det är extremt svårt att hålla sig till en när man jobbar inom showbusiness. Han har säkert glömt Lollo för länge sedan. Han hänger säkert vid poolbaren eller på stranden med en hel drös brudar hela dagarna. Men det vill man ju inte säga till Lollo. Nu har hon fått för sig att hon ska försöka få tag i honom. Vad fan säger man!?

Nä, nu ropar Vovven och Ankie, vi ska visst se Instängd 2. Jag såg ettan i fjol och den var rätt bra. Den handlar om ett gäng förvirrade brudar som kliver ner i en superfet grotta, och därnere finns det en massa nakna fula muppar som bits och härjar. Vi ses i morgon igen.

6 kommentarer:

LupaVarg sa...

Hejsan Truls!
Det verkar gå hett till hemma hos er, men det är ju jättebra att ni kan slappna av tillfälligt till en film. Vad tyckte du förresten om 2:an. Jag gillade 1:an, men har inte vågat mig på att se 2:an ännu. Rekommenderar du den som en vettig eftermiddagssysselsättning för en utråkad varg?

Truls Värld sa...

Hej Lupa

Jag hann bara se lite mindre än halva, sen somnade jag. Den verkade ok, men jag var helt enkelt så förbaskat trött.
Men i det stora hela så verkade den som en förlängd etta. Samma nakna bitande varelser därnere i mörkret. Jag gillar sånt.

LupaVarg sa...

Ok, då ska jag se rullen och återkommer med vad jag tycker när jag sett den. Måste dock vänta till lite senare i kväll, då solen ligger på lyans ingång just nu och stör bilden på tvn. ;c)
Ta hand om dig.

LupaVarg sa...

Filmen var ju jätteläskig... Tur att man inte är i en knasig grotta långt under marken. Min lya sträcker sig inte så långt tack och lov. =c)

Truls Värld sa...

Jag har fortfarande inte lyckats se den. Ettan var ju läbbig så jag förstår att tvåan är rätt rå den med. Hoppas du kan sova nu då, Lupa varg. Utan mardrömmar.

LupaVarg sa...

Sov gott hela natten. Inga mardrömmar. *phu*
Ha det gott så länge. =c)