tisdag 1 juli 2008

Vi har fått husdjur


Hej bloggen.

Idag fick vovven och jag följa med till en galet stor möbelaffär. Det var kul att umgås med vovven ett tag. Men satan vad galet stort det var därinne. Människorna var som galna, sprang runt med blåa feta kassar och stora vagnar belamrade med allt möjligt skit. Människomorsan var ganska sansad ändå tyckte jag. Hon hade bara en blå kasse. Det fanns t.o.m resturang därinne. Människomorsan och storungen åt köttbullar. Lillungen låg mest i vagnen och stirrade rakt upp i taket och dreglade. Jag och vovven fick vara ifred mestadels.

När vi kom till barnavdelningen så hände något märkligt. Storungen stannade till vid en skitstor trälåda full med små odrägliga djur av något slag. Hon gastade på stormorsan som kom. Jag och vovven kikade ner i lådan. Vi såg på varandra och vovven utbrast.
"-Vad i helvete är det!?"
"-Inte fan vet jag" Svarade jag förvånat.

Det var ett djävla liv på djuren i lådan. De var färggranna och massproducerade. Kvaliten var usel, men sånt fattar inte människoungar, så storungen skulle givetvis ha. Två jävla cp-djur fick hon. En liten gnällig röd invalid sak som bara kan ligga på rygg och en grönt missfoster som tamejfan liknar en flatlus. Jag och vovven kunde inte låta bli att garva läppen av oss. De såg så jävla idiotiska ut båda två.

Hursomhelst, hon fick de två djuren och nu är de här hos oss. Steffe och Sebbe tycker det är jättekul. De har lekt med dem hela kvällen. De har blivit som husdjur kan man säga, lika iq-befriade som inavlade hamstrar.

Här är bilder på dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande med nytillskott! Ni blir säkert kompisar allihop! :-D